Photo Diary - My week with the Nissan Note

I was fortunate enough to have and test drive the Nissan Note for a week. I have to say I become very attached to it and was sad to hand back the keys after spending 7 fun and beautiful days together.

Check out my photo diary below, which gives you a glimpse into my week with the Note.

Stay tuned for the full review!


Ik had het geluk om een week lang rond te rijden en de Nissan Note te testen. Ik moet zeggen dat ik erg gehecht raakte aan de auto en het was dan ook jammer om de sleutels na zeven leuke en mooie dagen samen terug te moeten geven.

Check mijn fotoreportage hieronder om een indruk te krijgen van mijn week met de Note. 

Stay tuned voor de complete review!

*********************************************************************************************************************************

Collecting our companion for the week from the Nissan European HQ in Amsterdam.

We halen onze metgezel voor deze week op bij het hoofkantoor van Nissan in Amsterdam.



Here he is (usually cars are female but I had the vibe this one was male) I nicknamed him my 'big brother', who, thanks to his smart technology looked out for me on the roads, motorways and city streets.  He lived up to his reputation (and brand philosophy) where he anticipated the unexpected.


Daar is ‘ie (normaal  gesproken zijn auto’s vrouwelijk, maar ik had het gevoel dat dit exemplaar een man was). Ik noemde hem mijn ‘grote broer’, die – met al zijn technologische snufjes – op me lette op de snelwegen en in de stad. Hij voldeed volledig aan zijn reputatie (en merkfilosofie) en maakte het onverwachte waar. 




The 'keys', which when you came into the vicinity of the car would allow you to unlock / lock it without having to physically use of the keys. Smart, and a design / function which I liked, a lot!

De ‘sleutels’, die je de mogelijkheid gaven te ontgrendelen of juist vergrendelen als je in de buurt van de auto kwam zonder iets aan te raken. Slim en een ontwerp/functie die ik leuk vond, erg leuk! 



Let me just say, with the help of it's technology and gadgets (Assisted Parking) this was a dream to park in small urban parking spaces.

Geloof mij als ik je vertel dat het met de hulp van de technologie en gadgets (Assisted Parking) een droom was om te parkeren in de krappe parkeerplaatsen in de stad.





Off we go...

Daar gaan we …



Being an avid fitness / health chick, who takes her protein shake with her whilst on the go, I was excited to find the cup holder was the perfect size for my shaker cup :)

Aangezien ik een fanatieke fitness/health chick ben die haar proteïne shake graag onderweg drinkt, werd ik erg enthousiast van de bekerhouder die de perfecte maat had voor mijn shaker :-) 



I'm a big fan of the Note's interior design. Simple, slightly masculine and very very user friendly.

Ik ben een groot fan van het design van het interieur van de Note. Eenvoudig, een tikkeltje mannelijk en zeer gebruiksvriendelijk.



The Navigation and Map were great - again super easy and user friendly to bring you from A > B just as you want to be brought (if that is via the motorways or if you want to take the scenic route etc.)

De navigatie en kaart waren geweldig – opnieuw super eenvoudig en gebruiksvriendelijk om je van A naar B te brengen, precies zoals je daar wil komen (of dat nu via snelwegen of binnenwegen is etc.)



Enjoying the ride and view.

Genieten van de rit en het uitzicht.



Got an iPod? Just attach it with the USB cord and you are ready to go - all your music at the touch of a button. Perfect. And a booming sound system to go with it.

Heb je een iPod? Met het USB-snoer ben je zo klaar om te gaan: al je muziek met één druk op de knop. Perfect. En een denderend geluidssysteem om het af te spelen.



Boot space - very roomy, we were pleasantly surprised at just how much room this little car had. It may be a compact car, but it was extremely spacious. The boot was garden center approved :)

Bagageruimte: erg groot. We werden positief verrast door de hoeveelheid ruimte in deze auto. Het mag dan een kleine auto zijn, maar het was zeker ruim genoeg. De achterbak werd tuincentrum-goedgekeurd :-)



The drive back home. I was a big fan of the ECO mode where it sensed when you needed side lights / city lights / full beam etc. Making driving even easier. Brilliant.

De weg naar huis. Ik was meteen gek op de ECO mode waarbij de auto automatisch afstelde of je stadslicht,  groot licht enzovoorts nodig had. Dat maakt rijden nog makkelijker. Briljant als je het mij vraagt.



A few more pics of the dashboard and interior design.

Nog een paar foto’s van het dashboard en het interieur.





Off out again...

Opnieuw op weg… 



Temperature control kept us nice and cosy inside (when it was around 6 degrees outside). The car heated up within minutes.

De temperatuurregeling zorgde ervoor dat het binnen aangenaam en behaaglijk bleef (het was buiten maar zo’n zes graden). De auto had maar enkele minuten nodig om op te warmen.



Some tunnel action.

Actieshot in een tunnel.



After a trip to The Hague, back to Rotterdam we went. The car was very agile on the motorway and through rush hour traffic on the city streets. And the Safety Shield helped keep you safe at all times via blind spot and lane departure warnings.

Na een trip naar Den Haag gingen we terug naar Rotterdam. De auto ging erg behendig over de snelweg en tijdens de spits in de drukke binnenstad. Het ‘Safety Shield’ hield ons onderweg steeds veilig met het waarschuwingssysteem voor de blinde hoek en de lijnen op de weg (Lane Departure Warning System).



A touch of lipstick before we set on our way again, this time to the beach...

Snel wat lippenstift opdoen voor we opnieuw op pad gaan. Deze keer naar het strand…



A shame for the weather but we at least saw the ocean.

Erg jammer van het weer, maar we hebben in elk geval de zee gezien.



A sleepy passenger in the back who drifted off to sleep. I felt 100% safe and sound in the Nissan Note and that is extremely important when you are driving with extra special cargo.


Een vermoeid passagiertje achterin die direct in slaap viel. Ik voelde me 100% veilig en goed in de Nissan Note en dat is erg belangrijk als je belangrijke ‘bagage’ bij je hebt.








Nike's on and off out to pick up a friend from work in the next city then drive to her gym to train together. Was awesome to just jump in the car and cruise on over to her weight room - I felt so comfortable and an even more confident driver in this car, so was happy at any moments notice to jump in and go.

Nike’s aan en klaar om een vriendin op te pikken van haar werk in de volgende stad, om vervolgens door te rijden naar de sportschool en samen te trainen. Het was geweldig om gewoon in de auto te stappen en het rijden over te laten aan de cruise control – een comfortabel idee en ik voelde me zekerder als bestuurder in deze auto. 





Again, more than enough space for our huge sports bags.

Zoals ik al zei: meer dan genoeg plaats voor grote sporttassen.



Approved :)

Goedgekeurd :-)!



Dusk over Rotterdam.

Het wordt al donker op weg naar Rotterdam.



Training gear and food - check, turn up the tunes and let's ride.  Next up - off out training again, at a gym 20 kilometers away.

Sportspullen en eten – check. De muziek gaat wat harder en let’s ride! Op naar de sportschool, zo’n twintig kilometer verder. 



Red accents :)

Rood :-)



Ensuring he was filled up before returning him.

Even zeker weten dat hij volgetankt is voor ik de auto terugbreng.





Back to HQ we go...

Terug naar het hoofdkantoor… 



A few shots of the cool, sleek exterior design.

Nog een paar shots van het gave en strakke interieur.









I enjoyed every moment with the Note. What freedom he gave me to just jump in and cruise. That whole week was all about the journey and not the destination, and I loved it.

The full review coming soon...

Ik heb genoten van elk moment dat ik had met de Note. Wat een vrijheid gaf het me om in die auto te springen en gewoon te gaan! Die hele week ging om de weg en niet de bestemming en I loved it.


De volledige review komt snel…
 

No comments: